Sunday, February 10, 2013

Sempurna,cerita yang tak sempurna

Assalamualaikum dan salam sejahtera =)

Korang rasa boleh,agak tak kenapa title post macam tu?Sebab manusia fitrahnya mahu mengejar kesempurnaan tapi dia belajar di sepanjang kehidupannya yang dirinya dan manusia lainnya tak sempurna,maka kelebihan dan kekurangan mereka perlu diadun untuk menjadi sempurna.

Okey,sebenarnya sebab ini dari lirik lagu Cinta Dia,ciptaan kumpulan Drama Band.Kumpulan yg aku rasa agak kureng dr segi penampilan lahiriah.nasib baik dgr lagu br tgk klip video.eheh.

Oh,right now i'm on a bus named Kejora. On my way to Alor Setar.Oleh sebab terpaksa.Dalam hidup 3 kali termasuk yang ini aku naik bas SELAIN Transnasional. Thiqah (Percaya yg tinggi) dekat trans sebab tak pernah mengecewakan.at least so far.haha

Manusia boleh merancang dengan baik,tapi Allah yang jua yang menentukan.Di saat aku masih mahu berkelana berjumpa sahabat2 lama serta bercuti,dengan tiba-tiba mendapat panggilan MARA untuk berkhidmat sebagai guru. Yang aku kecewa ,very last minute notice.dah la kursus almost 2 minggu pastu terus mengajar.Dear officers,I haven't revised SPM Chem subject properly yet. Erm,takpela..daripada memberi alasan baik aku mempersiapkan diri apa yang patut dan mampu. Selebihnya tawakal pada Allah =)

Seriously,to be a teacher was not in my mind back years ago.Even now kot.hehe.tapi aku yakin,Allah itu lebih mengetahui hamba-hambaNya.Kadang-kadang kita rasa sesuatu itu baik utk kita dan kita berjuang habis-habisan to against all the odds.Tapi hakikatnya alllah lebih kenal dan sayangg hambaNya.contoh: siapa yang bagi anda oksigen 24/7 pastu kita pulak trus berjimba dan lalai. Kadang2 kita rasa kita ditimpa bencana padahal sebenarnya ia adalah rahmat.Peringatan utk diri juga =)

Oklah,nak sambung baca buku. ..haha.till then =)

No comments:

Post a Comment